نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

تعقیب نماز

تعقیب نماز

امام صادق(ع) به نقل از پیامبر(ص) می فرماید: چون خداوند خواست«شهداللّه» ، «فاتحه الکتاب»، «آیة الکرسی» و «قل اللهم مالک الملک» را نازل کند. آنها به عرش خداوند آویختند و در حالی که بین آنها و خداوند هیچ حجابی وجود نداشت، گفتند: پروردگارا! ما را به سرای گناه و به سوی کسانی که تو را معصیت می کنند می فرستی در حالی که ما به طهارت و قدس تو آویخته ایم. خداوند فرمود: قسم به عزّت و جلالم هر بنده ای که در پی نماز شما را قرائت کند او را در مرتبه بالای قدس جای دهم و در هر روز هفتاد مرتبه با چشم نهان خود بر او نظر می کنم و در هر روز هفتاد حاجت او را برآورده می سازم که کمترین آنها مغفرت است و نیز او را از هر شرّی ایمنی می دهم و او را یاری می کنم و با مردن وارد بهشت می گردد. (بحار الانوار،ج 89 / 261)


و آن آیات به شرح زیر است سوره فاتح تا آخر، و ایة الکرسى که تا «هم فیها خالدون» بخواند بهتر است، و آیه شهادت، یعنى:

شَهِدَ اللَّهُ اَنَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ وَالْمَلاَّئِکَةُ وَاُولُوا الْعِلْمِ ق آئِما بِالْقِسْطِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ


 اِنَّ الدّینَ عِنْدَ اللَّهِ الاِْسْلامُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذینَ اُوتُوا الْکِتابَ اِلاّ مِنْ بَعْدِ مآ جآئَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیا بَیْنَهُمْ


 وَمَنْ یَکْفُرْ بِایاتِ اللَّهِ فَاِنَّ اللَّهَ سَریعُ الْحِسابِ

خدا گواهى داد: اینکه معبودى جز او نیست، و فرشتگان و صاحبان دانش نیز گواهى دادند، درحالیکه قائم به عدالت است، معبودى جز او نیست، عزیز و حکیم است، همانا دین نزد خدا اسلام است، آنانى که به آن کتاب آسمانى داده شده، اختلاف نکردند، مگر پس از آن که دانش به نزدشان دررسید، این اختلاف به خاطر ستمگرى در میانشان بود، کسیکه به آیات خدا کفر ورزد، به یقین خدا سریع الحساب است.
و آیه ملک یعنی:

قُلِ اللّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِى الْمُلْکَ مَنْ تَشآءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ 


تَشآءُوَتُعِزُّ مَنْ تَشآءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشآءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْءٍ


قَدیرٌتُولِجُاللَّیْلَ فِى النَّهارِ وَتُولِجُ النَّهارَ فِى اللَّیْلِ وَتُخْرِجُ الْحَىَّ مِنَ


الْمَیِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَىِّ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشآءُ بِغَیْرِ حِسابٍ

بگو خدا اى مالک پادشاهى، پادشاهى را به هر که بخواهى میدهى، و از هرکه بخواهى میستانى، و هرکه را بخواهى عزیز مینمایى، و هرکه را بخواهى ذلیل میکنى، خیر به دست توست تو بر هر چیز توانایى، شب را در روز درآوردى، و روز را در شب، و زنده را از مرده بیرون میآورى، و مرده را از زنده خارج مى سازى، و هرکه را بخواهى، بی حساب روزى میدهى.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد