نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

روش ساخت دستگاه جوجه کشی

روش ساخت دستگاه جوجه کشی

 

در ذیل لوازم و قطعات برای ساخت 2 نوع ماشین جوجه کشی اعم از  ماشین جوجه کشی اتوماتیک  و ماشین جوجه کشی فول اتومات و هوشمند درج شده است که با توجه به انتخاب شما و مراجعه به لیست قیمت محصولات در همین سایت می توانید هزینه ساخت یک دستگاه جوجه کشی را برآورد نمایید.

::: لوازم ساخت یک ماشین جوجه کشی تمام اتومات و هوشمند عبارتست از:

1- محفظه یا بدنه که میتوان از مواد مختلفی نسبت به ساخت آن اقدام کرد، یک محفظه خوب باید عایق  حرارتی باشد.

2- کنترلر دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با کلید انتخاب پرنده کد 216  و یا کنترلر دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با کلید انتخاب پرنده کد 420 برای کنترل دما و رطوبت داخل دستگاه و همچنین کنترل چرخش تخم ها

3- المنت متناسب با حجم محفظه برای تامین گرمای مورد نیاز دستگاه

4- فن برای تامین رطوبت داخل دستگاه

5- ظرف آب برای تامین رطوبت داخل دستگاه

6- فن گردش هوا برای گردش هوای تمام محفظه دستگاه و یکدست نمودن دما و رطوبت داخل دستگاه  

7-شانه تخم برای قرار گیری تخمها داخل آن

8- موتور گیربکس دار برای حرکت راک ها و چرخش تخم ها و جلوگیری از چسبیدن جنین به پوسته تخم

9- راک متحرک و پایه ثابت برای قرار گیری شانه ها و انجام عمل چرخش تخم ها

لازم به ذکر است در این دستگاه جوجه کشی چرخش تخمها و کنترل دما و رطوبت به صورت اتوماتیک صورت گرفته و همچنین نیازی به هیچ تنظیماتی در حالت ستر و یا هچر ندارد و فقط کافیست تخم ها را داخل دستگاه قرار داده و کلید شروع را بزنید و روز آخر جوجه ها را از داخل دستگاه خارج نمایید.

کنترلر مدل 216  مناسب برای این دستگاه میباشد

کنترلر مدل 420 مناسب برای این دستگاه میباشد

= = = = = = =
 

::: لوازم ساخت یک ماشین جوجه کشی اتوماتیک عبارتست از:

1- محفظه یا بدنه که میتوان از مواد مختلفی نسبت به ساخت آن اقدام کرد، یک محفظه خوب باید عایق  حرارتی باشد.

2- کنترلر دما و رطوبت و تایمر دیجیتال (با یک نمایشگر) و یا کنترلر دما و رطوبت و تایمر دیجیتال (با دو نمایشگر) برای کنترل دما و رطوبت داخل دستگاه و همچنین کنترل چرخش تخم ها

3- المنت متناسب با حجم محفظه برای تامین گرمای مورد نیاز دستگاه

4- فن برای تامین رطوبت داخل دستگاه

5- ظرف آب برای تامین رطوبت داخل دستگاه

6- فن گردش هوا برای گردش هوای تمام محفظه دستگاه و یکدست نمودن دما و رطوبت داخل دستگاه  

7-شانه تخم برای قرار گیری تخمها داخل آن

8- موتور گیربکس دار برای حرکت راک ها و چرخش تخم ها و جلوگیری از چسبیدن جنین به پوسته تخم

9- راک متحرک و پایه ثابت برای قرار گیری شانه ها و انجام عمل چرخش تخم ها

لازم به ذکر است در این دستگاه جوجه کشی چرخش تخمها و کنترل دما و رطوبت به صورت اتوماتیک صورت گرفته و فقط کاربر باید در روز اول ستر و یا روز اول هچر کلید ستر و یا کلید هچر را بزند.

کنترلر مدل 7seg1  مناسب برای این دستگاه میباشد

کنترلر مدل 7seg2  مناسب برای این دستگاه میباشد

= = = = = = =

انواع کنترلر مناسب برای ساخت یا ارتقاء دستگاه های جوجه کشی قدیمی یا تبدیل یخچال های فرسوده به ماشین جوجه کشی


برای ساخت دستگاه جوجه کشی نیاز به یک بدنه دارید که بتوانید راک ها و شانه ها را داخل آن قرار دهید. شما میتوانید از بدنه یخچال های قدیمی استفاده کنید. همچنین میتوانید توسط MDF یک بدنه ساخته و برای آن یک درب همانند درب یخچال تعبیه نمایید. سپس از  مغازه هایی که تعمیرات یخچال دارند، لبه های عایق بندی کنار درب یخچال را تهیه کنید و بر روی درب دستگاه خود نصب نمایید تا از هدر رفتن دما و رطوبت داخل دستگاه جلوگیری شود.

راک:

برای آنکه بتوانیم نیروی موتور را به شانه ها انتقال دهیم باید آنها را درون راک قرار دهیم. راک قاب فلزی شکل است که به صورت چهار گوش بوده و از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شود.

راک در اندازه های استاندارد ساخته می شود تا همه نوع شانه جوجه کشی در آن جای بگیرد.

برای ساخت راک ها بایستی شانه تخم جوجه کشی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید با توجه به اندازه های شانه، راک را بسازید.

راک دستگاه جوجه کشی
 

ساخت سیستم لولایی چرخش راک ها:

قبل از توضیحات به فیلم زیر توجه کنید. در این فیلم روش تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت رفت و برگشت (حالت پیستونی) شبیه سازی شده است:

چرخش در دستگاه جوجه کشی
برای مشاهده فیلم در سایز بزرگتر روی آن کلیک نمایید

  راک ها را به با توجه به ظرفیت مورد نظر باید بر روی ستون های نگه دارنده نصب می کنیم. سپس آنها را توسط تسمه های اتصال دهنده به یکدیگر متصل می کنیم تا در هنگام چرخش با یکدیگر و توسط یک موتور گیربکس به حرکت در آیند.درضمن نیازی نیست که هر چهار طرف راک ها را توسط تسمه اتصال دهنده به هم متصل کنیم .این تسمه را می توان فقط برای یک طرف هم مورد استفاده قرار داد.

خرید راک ماشین جوجه کشی

فاصله بین راک ها از هم باید 10 سانتی متر باشد تا به راحتی بتوان شانه ها را جابه حا کرد. برای نصب راک ها بر روی ستون های اصلی باید بر روی ستون ها به فاصله های 10 سانتیمتر سوراخهایی با دریل ایجاد کرد.

توجه داشته باشید که فاصله بالاترین راک در حالت افقی تا سقف جعبه(تا سر ستون) باید 20 سانتی متر باشد. فاصله پایین ترین شانه تا سر فن دستگاه باید 20 سانتی متر باشد. فاصله شانه ها تا دیواره های بقلی باید حداقل سانتی متر باشد.

خرید راک دستگاه جوجه کشی
 

 سیستم چرخش ساخته شده به صورت لولایی:

   شا نه ها 40 درجه به پایین:

روش ساخت راک دستگاه جوجه کشی
 
شانه ها در حالت افقی:
 
روش ساخت راک ماشین جوجه کشی

 شانه ها 40 درحه به سمت بالا:
 
خرید راک ماشین جوجه کشی


تعیین محل قرارگیری موتور و اندازه بازو کوچک و بزرگ:

پس از ساخت سیستم لولایی راک ها و جاسازی آن داخل بدنه نوبت به نصب موتور چرخش می رسد.برای نصب موتور باید محل دقیق موتور و همچنین اندازه بازوهای بزرگ و کوچک را مشخص کنیم.در صورت عدم دقت در این قسمت ممکن است به موتور فشار وارد شود و یا نیروی کامل موتور به سیستم لولایی منتقل نشود ویا زاویه های چرخش در دوطرف یکسان نباشد. 

 پس از نصب راک ها بر روی ستون های اصلی و متصل کردن آنها توسط تسمه اتصال دهنده به هم نوبت به  تعیین اندازه بازوی بزرگ  و کوچک می رسد.بازوی بزرگ را به تسمه اتصال دهنده راک ها متصل می کنیم و بازوی کوچک را به شافت موتور متصل می کنیم .سپس بازوی بزرگ و کوچک را به هم دیگر لولا می کنیم.اندازه بازوی بزرگ هر چه بلند تر  و اندازه بازوی کوچک هرچه کوتاهتر باشد باشد نیروی بیشتری از موتور به راک ها انتقال داده می شود.

اندازه  بازوی بزرگ برابر با اندازه تسمه اتصال دهنده راک ها می باشد.بازوی بزرگ را به راک  وسط متصل می کنیم.در این حالت با بالا رفتن و پایین آمدن بازوی بزگ راکها به سمت بالا و پایین می رود.
 

برای تعیین محل موتور به روش زیر عمل می کنیم:

خرید طبقات ماشین جوجه کشی
 

ابتدا بازوی بزرگ را به سمت بالا هدایت می کنیم .دراین حالت راکها به سمت بالا رفته و پس از آنکه زاویه بین آنها با خط افق به 40 درجه رسید محل سر آزاد بازوی بزرگ را بر روی بدنه علامت می گذاریم.سپس بازوی بزرگ را به سمت پایین هدایت می کنیم تازاویه به 40 درجه برسد.در این حالت محل سر آزاد بازوی بزرگ را بر روی بدنه علامت می زنیم.توجه داشته باشید که علامتها در راستای تسمه اتصال دهنده باشد تا زاویه چرخش دقیق باشد

در مرحله بعد باید اندازه بازوی کوچک را مشخص کنیم.برای تعیین اندازه بازوی کوچک باید فاصله بین محلهای علامت گذاری شده در حالت بالا و پایین بر روی بدنه رامشخص کنیم.

فاصله بین این دو نقطه محل قرار گیری شفت موتور گیربکس می باشد که باید این محل توسط دریل با مته سوراخ شود . برای تعیین اندازه بازوی کوچک باید اندازه فاصله بین دو علامت را اندازه گیری کنیم .

سپس اندازه بدست آمده را نصف می کنیم .این مقدار اندازه بازوی کوچک است.

ساخن طبقات دستگاه جوجه کشی

 

خرید قطعات ساخت دستگاه جوجه کشی

خرید برد و کیت اتومات ماشین جوجه کشی

ساخت ماشین جوجه کشی با یخچال


 

پس از تعیین محل موتور و نصب آن در محل مورد نظر  و تعیین اندازه بازوهای بزرگ و کوچک باید یک سربازوی کوچک را به شافت موتور متصل کرد و سر دیگر آن را به صورت لولایی به بازوی بزرگ متصل کرد.
در زیر انواع موتور هایی که میتوانید استفاده کنید آورده شده است:

خرید موتور جوجه کشی
 موتور تا ظرفیت 210 عدد تخم مرغ   (برای خرید این محصول کلیک کنید)

خرید موتور گیربکس دار جوجه کشی
 موتور تا ظرفیت 350 عدد تخم مرغ   (برای خرید این محصول کلیک کنید)

خرید موتور گردان جوجه کشی
 موتور تا ظرفیت 2000 عدد تخم مرغ   (برای خرید این محصول کلیک کنید)

خرید موتور گرداننده تخم جوجه کشی
 موتور تا ظرفیت 3000 عدد تخم مرغ   (برای خرید این محصول کلیک کنید)

فروش موتور جوجه کشی گیربکس دار قوی
 موتور تا ظرفیت 5000 عدد تخم مرغ   (برای خرید این محصول کلیک کنید)

 

برای تامین دمای داخل دستگاه میتوانید از المنت میله ای استفاده کنید.اندازه و نوع المنت بر اساس ابعاد و ظرفیت دستگاه مشخص میشود.

توجه:اگر از کنترلرهای شرکت مشهد برق استفاده میکنید، به هیچ وجه نیاز به دیمر ندارید به این دلیل که تمام کنترلر های دما و رطوبت ساخت این شرکت دارای دیمر داخلی میباشند و به صورت کاملا دیجیتال توان المنت را کنترل میکنند.

البته در حالت کلی اینکه المنت چند وات باشد به اندازه و ابعاد دستگاه جوجه کشی بستگی دارد.

به عنوان مثال برای یک دستگاه کوچک خانگی مثلا یک دستگاه 42 تایی مرغ میتوان از یک لامپ صد وات رشته ای برای تامین دما استفاده کرد.

برای تامین رطوبت داخل دستگاه نیز بایستی از یک فن و یک ظرف آب استفاده نمود.به این صورت که یک فن را روی ظرف آب به گونه ای قرار دهید که جریان هوا به سمت آب برقرار باشد.وزش باد به سمت آب باعث ایجاد رطوبت خواهد شد.

نکته مهم در ایجاد رطوبت اندازه ظرف آب و اندازه و تعداد فن ها میباشد. هرچه ظرف آب بزرگتر باشد و مساحت بیشتری از کف دستگاه جوجه کشی را بگیرد رطوبت بیشتر و سریع تر تولید خواهد شد.تعداد فن ها و ابعاد فن ها نیز به اندازه دستگاه بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر ظرفیت ماشبن شما زیر 210 عدد تخم مرغ باشد (حدود 5 شانه 42 تایی مرغ) یک عدد فن 12*12 برای ایجاد رطوبت کافیست.

برای کنترل دما و رطوبت داخل دستگاه نیز میتوانید از کنترلر های ما استفاده کنید.کنترلر به صورت اتوماتیک دما و رطوبت را کنترل میکند.در صورتی که دما کمتر از حد مجاز باشد کنترلر المنت یا لامپ رشته ای داخل دستگاه را روشن خواهد کرد و در صورتی که دما به مقدار مجاز رسید کنترلر المنت یا لامپ رشته ای داخل دستگاه را خاموش خواهد کرد.

همچنین اگر رطوبت داخل دستگاه کمتر از حد مجاز باشد کنترلر فن تامین رطوبت را روشن خواهد کرد و بالعکس.

همچنین برای چرخش هوای داخل دستگاه بایستی یک فن داخل دستگاه به صورت دایم روشن باشد که به واسطه آن دما و رطوبت همه قسمت های داخل دستگاه یکسان باشد.

قابل ذکر است که تمام کنترلر های موجود در این سایت هم دما و هم رطوبت را کنترل میکند و هم به عنوان یک تایمر چرخش موتور, زاویه راک ها را کنترل میکنند تا تخم ها چرخش داشته و جنین به پوسته نچسبد.تعدادی از کنترلر های موجود در این سایت دارای فن اضطراری تهویه نیز میباشند که در صورت افزایش بیش از حد دما یا رطوبت فعال میشود و دما یا رطوبت اضافه را ازدستگاه خارج میکند.


قوانیننکلیه ضوابط و قوانین فروشگاه مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، قوانین تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد . در صورت هرگونه تغییر در ضوابط و قوانین فروشگاه متعاقبا تغییرات جدید در همین صفحه درج می گردد .راهنمای سایتبرای خرید از فروشگاه پس از اطمینان از موجودیت و قیمت کالای مورد نظر خود ، میتوانید کالا را به سبد خرید خود اضافه نمایید . برای ثبت نهایی سفارش باید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر تا کنون حساب کاربری نساخته اید، ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.ضمانت اصل بودن کالاکلیه کالاها دارای برچسب هولوگرام بوده و هیچ گونه دخل و تصرفی بر قطعات و اجزای وابسته آنها صورت نگرفته است . کلیه پک کالا بدون کوچکترین آسیب و کم و کیفی از تولید کننده مستقیما خریداری شده و در اختیار مشتری قرار میگیرد. کلیه گارانتی های ارائه شده برای کالاها نیز از جانب شرکت های معتبر و نمایندگان کالاها می باشد

Use two fingers to move the map

تولیدی ماشین جوجه کشی مشهد برق
Map data ©2018 Google
Map
Satellite
آدرس کارخانه شرکت مشهد برق: مشهد - میدان شهید فهمیده - شهرک صنعتی خین عرب - شهید طرحچی 1 - انتهای یاس2 - سمت چپ- اولین قطعه داخل خیابان 15 متری ستایش -پلاک 101 - مشهد برق 
051-36081689 
ارتباط مستقیم با مدیریت 09156851224 زنده دل 
کانال تلگرام شرکت: mashhad_bargh
@
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد