..............................................
اعوذ بالله من شر نفسی و من شر الشیطان اللعین الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
یکی از کتبی که در خصوص “علوم شگفت انگیز” به بازار عرضه شده ، کتابیست با نام « بیگ بنگ، فلسفه و خدا » اثر «جانر
تاسلامان» ، نویسنده در کتابش به مسئله انفجار بزرگ (بیگ بنگ) پرداخته
است و با ادله بسیار جهان را تشکیل شده از یک نقطه تکین و فوق العاده داغ و
چگال؛ انبساط مداوم و بی وقفه ی جهان و به پیرو این انبساط، کاهش دما و
چگالی و در نتیجه، شکل گیری تمام مراتب جهان از دنیای زیر اتم ها تا دنیای
ستارگان می داند.
جناب تاسلامان پس از ابطال نظریات مادی گرایان در خصوص “ازلی” و “ابدی” بودن جهان در صفحه ۲۲۹ کتابش این چنین می نویسد:
«اسلام
با کتاب مقدس خود قرآن، دارای جایگاه ممتازی است. قرآن، آفرینش جهان را
به مفصل ترین شکل آن و با بیشترین آیات مطرح کرده است. علاوه بر آن قرآن،
ورای چگونگی آفرینش جهان، به تعریف جهان “بیگ بنگ” پرداخته است.
(آیا کافران نمىدانند که
آسمانها و زمین بسته بودند، ما آنها را گشودیم و هر چیز زندهاى را از آب
پدید آوردیم؟ چرا ایمان نمىآورند؟){انبیا، آیه ۳۰}
(و آسمان را با قدرت خود برافراشتیم و حقا که ما تواناییم.){زاریات، ایه ۴۷}
همچنان شاهد هستیم، قرآن
تمامیت همه چیز در جهان را در آغاز و اساسی ترین ویژگی های بیگ بنگ مثل
انبساط هر لحظه ی آن را توضیح داده است. علاوه بر این، در قرآن از گذر
جهان از یک مرحله ی گازی هم خبر داده می شود.
(سپس به آسمان پرداخت و آن دودى بود. پس به آسمان و زمین گفت: خواه یا ناخواه بیایید. گفتند: فرمانبردار آمدیم. ){فصلت، آیه۱۱)
آیه فوق نیز با تشکیل جهان در دوره ای که تنها از گازهایی مثل هلیوم و هیدروژن متشکل بود تماما سازگار است»
این اشارات از قرآن نشانه هایی بر چگونگی به حقیقت پیوستن یک معجزه است. این تعریف از “بیگ بنگ” از سوی قرآن در دورانی که پیشرفت های علمی توانایی اثبات چنین انفجاری را نمی داشت، تنها نشان دهنده قدرتی فرای زمینیست، البته برای کسانیکه قدرت تامل و تفکر دارند.
______________________________________________________
بیگبنگ، فلسفه و خدا
نویسنده: دکتر جانر تاسلامان
مترجم: رامین کریمی ثالث
انتشارات هورمزد
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنین دوستان
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
http://mahdaviat1.blogfa.com
« علیٌ (ع) خیرُ البشر ، فمن أبى فقد کفر »
حدیث آرامش
و فرمود: اى على! آن خدایى که مرا به حق مبعوث کرده و بشیر و نذیرم قرار داده یکى از شما که برمىخیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مىریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مىشود از نمازش کنار نمىرود مگر آنکه از گناهانش چیزى نمىماند، و مانند روزى که متولد شده پاک مىشود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بکند نماز بعدى پاکش میکند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست که نمازهاى پنجگانه براى امت من حکم نهر جارى را دارد که در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع کسى که بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حکم را دارد
مطلب عنوان شده درذیل برگرفته ازشبکه اجتماعی ایران 20میباشد
حجم فایل : 13 MB
رمز فایل:ندارد
منبع:ایران 20
جامعه پیش از
ظهور، جامعهای مملوّ از فساد و بیبند و باریهای اخلاقی است، کردارهای
حیوانی گروهی انساننما، آنچنان فراگیر میشود که حالت عادّی به خود
میگیرد. روایاتی که این وضع اخلاقی پیش از ظهور را بیان نمودهاند، بسیار
زیاد است
یکی از مسائلی که
در حکومتهای آخرالزّمان مطرح است، بنا بر اخباری که از معصومان(ع) وارد
گردیده است، سلطه و نفوذ زنان در امور سیاسی میباشد:
امیرمؤمنان(ع) میفرماید: «... و آن هنگامی است که زنها مسلّط شوند، کنیزان تسلّط پیدا کنند و کودکان حکومت کنند.»1
«هنگامی که زنها بر تخت سلطنت چیره شوند و بر هر مردی چیره باشند و جز خواسته آنها عملی نگردد.»2
امام صادق(ع) میفرمایند: «و زنان را میبینی که بهسان مردان، مجالس (کنفرانس) راه میاندازند.»3
وضعیّت اقتصادی زنان درآخرالزّمان
یکی از مهمترین
مشکلاتی که بشر در آخرالزّمان با آن سخت دست به گریبان است، مسائل و
مشکلات اقتصادی است. نابهسامانی عظیم اقتصادی در سرتاسر جهان به وقوع
میپیوندد و زنان از این واقعه شوم، در امان نخواهند بود؛ بلکه بیشترین
ضربه را آنها خواهند خورد.
امام صادق(ع) در بیان نشانههای ظهور میفرمایند: «بعضی از مردان را میبینی که از راه فساد زنان خود ارتزاق میکنند.»4
حضرت علی(ع) در بیان نشانههای ظهور میفرمایند: «زنان در آخرالزّمان به خاطر حرص به دنیا در کسب و کار همسران خود شرکت مینمایند.»5
وضعیّت اجتماعی زنان در آخرالزّمان
1. عدم امنیّت
برای زنان: از انحرافات خطرناک که جامعه پیش از ظهور به آن گرفتار
میگردد، بیامنیّتی خانوادگی و ناموسی است، این مسئله آنچنان فراگیر
میشود که کمتر کسی میتواند یا میخواهد از آن جلوگیری نماید.»6
حضرت علی(ع) در
این خصوص میفرمایند: «سفیانی در حالی که نیزهای در دست دارد، زنی باردار
دستگیر مینماید و به یکی از یارانش میگوید: به او تعدّی نما و او سپس
شکم زن را میدرد و جنینش را بیرون میآورد و هیچ کس نمیتواند چنین
وضعیّت هولناکی را تغییر دهد.»7
2. هبوط مسائل اخلاقی و انسانی در زنان: جامعه پیش از ظهور، جامعهای مملوّ از فساد و بیبند و باریهای
اخلاقی است،
کردارهای حیوانی گروهی انساننما، آنچنان فراگیر میشود که حالت عادّی به
خود میگیرد. روایاتی که این وضع اخلاقی پیش از ظهور را بیان نمودهاند،
بسیار زیاد است.
محمّد بن مسلم
میگوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟
امام(ع) فرمودند: «آنگاه که مردها خود را شبیه زنان نمایند و زنها شبیه
مردان شوند، آنگاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان.»8
و در حدیثی از امام صادق(ع) است که فرمودند:
«... در آن زمان زنان را میبینی که از بذل خود به کفّار هیچ واهمهای ندارند.»9
امام علی(ع) میفرمایند: «ظاهر میشود در آخرالزّمان که بدترین زمانهاست، زنانی که در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند.»10
3. افزایش زنان
بیسرپرست: در آخرالزّمان وضعیّت به گونهای است که بر اثر جنگهای پی در
پی، تعداد مردان کاهش چشمگیری مییابد و به همین دلیل، زنان زیادی
بیسرپرست میگردند و به دنبال کسی هستند تا سرپرستی ایشان را به عهده
گیرد.
رسول خدا(ص) میفرمایند: «قیامت برپا نمیشود، مگر اینکه برای پنجاه زن یک سرپرست باشد.»11
و در حدیث دیگری
میفرمایند: «زمانی فرا رسد که پنجاه زن با یک مرد رو به رو شده، یکی
میگوید: ای بنده خدا مرا بخر و دیگری میگوید به من پناه ده.»12
با مقایسه اخباری
که در مورد زن آخرالزّمان به ما رسیده و وضعیّت کنونی زن از حیث اجتماعی و
اخلاقی، بین زن امروز و زن آخرالزّمان شباهت بسیاری دیده میشود. امّا
این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که نمیتوان فساد اخلاقی را برای
تمام زنان تعمیم داد، زیرا در آن زمان، زنان آگاه، عفیف و باایمانی نیز
وجود دارند که از اوضاع بد آن زمان متأثّرند. امّا وضع عمومی به شکل دیگری
است.13
پینوشتها:
1. کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمه علی اکبر مهدیپور، ج2، ص 761 به نقل از بشار\ الاسلام، صص 41 و 44.
2. محمّدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص 259.
3. همان، ص 257.
4. همان.
5. لطف الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ص 428.
6. سیّده ارغوان حیدری، «زن، انتظار، ظهور»، ماهنامه شمیم یاس، سال سوم، ش 8، آبان 1382، ص 8.
7. همان، ص 9. به نقل از مقدّسی شافعی سلمی، عقدالدرر، ص 409.
8. منتخب الاثر، ص 292.
9. بحارالانوار، ج52، صص 257 و 258.
10. منتخب الاثر، ص 426.
11. «زن، انتظار، ظهور»، همان، ص 9، به نقل از احمد بن حنبل، مسند، ج3، ص 120.
12. همان، به نقل از بحارالانوار، ج52، ص 250.
13. همان.