نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نتیجه سوء ظن به رزق خدا


رُوِیَ عَن رَسوُل الله صلّی الله عَلیه وَآله و سَلَّم قال:
خِصلَتانِ لا تَجْتَمِعانِ فی مُؤمِنٍ اَلْبُخْلُ وَ سُوءُ الظَّنِّ بِالرِّزْقِ 1
 ترجمه:...

 

رزق خدا,رزق دست خداست,رزق خداوند,[categoriy]

پیامبر اکرم«صلّی الله علیه و آله و سلَّم» فرمودند:
دو صفت است که در مؤمن جمع نمی‌شود؛ بخل و گمان بد به روزی.

شرح حدیث: 
در گذشته روایتی را مطرح کردیم در باب اینکه انسان نباید نام مقدس خدا را با قسم خوردن برای امور دنیاییاش وسیله قرار بدهد. عرض کردم این اثر وضعی دارد. قسم راست هم اثر وضعی دارد. برکت را از انسان می‌گیرد.
 گاهی نه! از نظر درونی، انسان در ارتباط با امور دنیایی‌اش بعد هم نعوذ بالله در ارتباط با خدا این جور می‌شود. آن روایت از نظر ظاهری بود که  از طریق نام خدا مرتّب قسم می‌خورد که از این راه چیزی بدست آورد. از آن طرف عکسش، اگر بدست نیاورد را می‌خواهم بگویم. چون دوتاست؛ هم جنبه های مثبت و هم منفی. مثبتش آن بود که گفتم. حالا می‌روم سراغ منفی‌اش.
در این روایت که از پیغمبر اکرم هست، حضرت می فرماید که دو خصلت هست که هیچ وقت در مؤمن نمی‌آید و در او جمع نمی‌شود:

اوّل: مسأله بخل را می‌فرمایند. بخل؛ از رذائل نفسانی است و معنایش هم این است که انسان در جایی که شرعاً و عقلاً سزاوار است از نعمتهایی را که خدا به او داده مصرف کند، مصرف نکند. (شرعاً و عقلاً). یک بخل داریم، یک اسراف داریم. بخل معنایش این است به اینکه من شرعاً وظیفه دارم مصرف بکنم، خرج نمی‌کنم. دارم ولی استفاده نمی‌کنم. اسراف معنایش این است که بیجا خرج می‌کنم. نباید مصرف کنم ولی مصرف می‌کنم. کنار بخل که بگذاری اسراف معنایش این است به اینکه جایی که آدم شرعاً سزاوار نیست خرج بکند،‌ نعمت الهیّه را هدر بدهد. این راجع به بخل بود که نسبت به خودمان است.
مطلب دوّمی که در این روایت پیغمبراکرم می‌فرماید، می‌گوید: «وَ سوُءِالظَّنِّ بِالرِّزْقِ». این یعنی چه؟ این آن جاهایی است که تو هر چه خدا را خواستی وسیله بکنی، کارسازی پیدا نکرد. من تقریباً سعی می‌کنم روایاتی که می‌خوانم کمی مرتبط با هم باشد. بگو ببینم در دلت چه خبر است؟ اینجاست که سوءظن و بد گمانی نسبت به رزق پیدا می‌کنی. یعنی به اینکه اینجا سزاوار بود خدا به من بده، نداد. می‌فهمی معنایش یعنی چی؟ خوب دقت کنید کلمه اوّل راجع به خودت است. آن راجع به خودت را می‌آیی روی خداوند پیاده می‌کنی. یعنی خدا نعوذ بالله بخل ورزید. بخل را معنا کردم دیگر؛ یعنی سزاوار بود به من بده، نداد. این عین بخل است . یک وقت بخل را نسبت به خودت می‌گویی، یک وقت نعوذ بالله نسبت به خدا « سوء ظَّنِ بالرِّزق»، معنایش بخل نسبت دادن به خداست؛ که سزاوار بود به من بده بخل ورزید و به من نداد. نعوذ بالله. فهمیدی؟ اگر آنجا کارسازی پیدا نکرد از نظر ظاهری، می‌آیی از این طرف از نظر درونی چه کار می‌کنی؟ گاهی هم به شما بگویم که شما به زبان می‌آورید و متوجّه هم نمی‌شوید. همه شما این حرف من را گوش کنید. میخواهم اینها را بگویم یاد بگیرید؛ که یک چیزهایی از دهانتان بیرون می‌آید، مواظب باشید! می‌گویی خدا نخواست. بگو ببینم اینکه می‌گویی خدا نخواست، با این جمله غرضت این است که مصلحتم نبود و بجا نبود خدا به من بده، ‌نداد. این را می‌خواهی بگویی؟ که در عمق دلم راضی‌ام. یا نه! می‌خواهی بگویی خدا نعوذ بالله بخل ورزید؟! کدام اینها را می‌خواهی بگویی؟ حواست جمع باشد. «خدا نخواسته‌ایی» که از دهانتان بیرون می‌آید، یک وقت نکند کنارش ‌بخواهی بگویی خدا بخل ورزید!! یعنی بجا بود به من بدهد نداد... ‌آن وقت خیال می‌کنی که تو خداپرستی؟ 
مشکلت اینجاست. نمی‌فهمی این که از دهانت بیرون آمد، اگر با نارضایتی نسبت به خدا باشد،‌ یک گره دیگر می‌اندازی در کارت.اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد 
احادیث و روایات، احکام دین - تبیان

حدثی زیباازحضرت علی(ع)

امام علی - علیه السلام- فرمودند :
پیروان ما کسانى‏ اند که در راه ولایت ما بذل و بخشش مى‏ کنند، در راه دوستى ما به یکدیگر محبت مى‏ نمایند، در راه زنده نگه داشتن امر و مکتب ما به دیدار هم می ‏روند. چون خشمگین شوند، ظلم نمى‏کنند و چون راضى شوند، زیاده روى نمی ‏کنند، براى همسایگانشان مایه برکت‏ اند و نسبت به هم‏نشینان خود در صلح و آرامش ‏اند.

حدیثی بامسماازنبی اکرم(ص)درموردنمازشب

پیامبر گرامی اسلام فرمودند :
نماز شب، موجب رضایت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پیامبران، نور معرفت، ریشه ایمان، آسایش بدن‏ها، مایه ناراحتى شیطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مایه اجابت دعا، قبولى اعمال و برکت در روزى است.

ازگفتار ائمه معصومین علیهم السلام‏ درموردسورمبارک قرآن مبین

حضرت ابی عبداللّه علیه السلام: اگر سوره (حمد) را هفتاد بار بر مرده بخوانند و روح در بدنش باز آید شگفت نیست.
امام جعفر صادق علیه السلام: در جواهر القرآن مسطور است هر که سوره (فاتحه) را میان نافله صبح و نماز صبح بخواند به نیت صحت از آن بیماری شفا یابد.
امام محمد باقر علیه السلام: در مکارم الاخلاق روایت است هرگاه تو را علتی باشد که بر نفس خود از آن مرض بترسی بخوان سوره (انعام) را، به تو نمی رسد از آن علت مکروهی.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در مجمع البیان فرمودند: کسی که در روز جمعه سوره (اصحاب کهف) را قرائت کند آمرزیده شود گناهان او تا جمعه دیگر و به او نوری عطا شود که برسد تا به آسمان و نگاهدارد خدا او را از فتنه دجال.
امام جعفر صادق علیه السلام: در کتاب تفسیر مجمع البیان روایت کرده: هر که سوره (بنی اسرائیل) را در تمام شبهای جمعه بخواند نمیرد تا حضرت مهدی علیه السلام را زیارت کند و از اصحاب آن جناب شود.
امام جعفر صادق علیه السلام: در تفسیر برهان روایت کرده: هر که سوره (اصحاب کهف) را بنویسد و در شیشه ای که سر او تنگ باشد بگذارد و در منزلش نگاه دارد او و اهل او از فقر و قرض و اذیت مردم ایمن گردند.
اگر خواهی کسی را از خود دور گردانی نه مرتبه سوره (الکوثر) را بخوان و به جانب او بدم به اختیار خود برود.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: فرمود شیطان بگریزد از خانه ای که در آنجا (سوره البقره) خوانند و فرمود: آموختن و خواندن این سوره خیر و برکت است. و فرمودند: هر که سوره البقره را شب بخواند، سه شب شیطان در آن خانه نیاید و امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: اگر این سوره را هفت بار بر مصروع یا دیوانه خوانند یا بنویسند و بر گردنش بندد شفا یابد.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: هر کس سوره (حشر) را بخواند همه چیز از بهشت و دوزخ و عرش و کرسی بر او صلوات فرستند و برای او استغفار کنند و اگر در آن روز یا آن شب بمیرد شهید مرده، و نیز فرمودند: خدای تعالی گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد. حضرت فرمودند: اسم اعظم خدا در شش آیه آخر سوره حشر است.
حضرت علی علیه السلام: هر کس سوره (ملک) را بخواند روز قیامت بر بالهای ملائکه آید و رویش در حسن مثل روی یوسف باشد و رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله فرمود: دوست دارم که این سوره در دل هر مومنی باشد و هر که آن را تلاوت کند گویا لیله القدر را زنده نگهداشته است.
امام جعفر صادق علیه السلام: هر کس سوره (جن) را بسیار بخواند تا در دنیا باشد از شر جنیان و سحر و کید خلق ایمن باشد و کسی نتواند به او ضرر رساند و در آخرت با حضرت محمد صلی اللّه علیه و آله و اهل بیت او محشور باشد و به عدد هر جن ء شیطانی بنده آزاد کرده و هر جا این سوره خوانده شود اجنه از آنجا فرار کنند و اگر صاحب غمی آن را بخواند اندوه او بر طرف گردد و اگر محبوسی بخواند از حبس رها شود و اگر قرض داری بخواند قرض ادا گردد.
امام جعفر صادق علیه السلام: در وسائل الشیعه از ایشان روایت شده هر کس سوره (عم یتسائلون) را هر روز بخواند سال او به سر نیاید مگر آن که زیارت بیت اللّه الحرام را.
امام جعفر صادق علیه السلام: هر کس سوره (حج) را در هر سه روز یک مرتبه بخواند یک سال تمام نشود که موفق به زیارت بیت اللّه الحرام می گردد.
امام محمد باقر علیه السلام: در برهان روایت کرده هر کس سوره (طور) را بخواند حق تعالی جمع فرماید برای او خیر دنیا و آخرت را.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در خواص القرآن روایت نموده هر که سوره (طور) را قرائت کند بر خدا سزاوار است که او را از عذابش ایمن کند و به نعمتهای بهشتی متنعم فرماید، و اگر شخصی در زندان باشد و به قرائت آن مداومت کند، خلاص شود.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در خواص القرآن فرمودند هر که سوره (لقمان) را تلاوت کند در قیامت حضرت لقمان رفیق او باشد و به عدد تمام کسانی که امر به معروف و نهی از منکر کرده اند ده حسنه به او عطا شود و هر که در اندرونش دردی باشد بنویسد و بشوید و آبش را بیاشامد شفا یابد و اگر از موضعی خون زیاد رود بنویسد و بر آن موضع بندد، ساکن شود.
امام جعفر صادق علیه السلام: در برهان روایت کرده هر که سوره (اقتربت الساعه) را قرائت نماید از قبر بیرون آید و بر ناقه ای از ناقه های بهشتی سوار شود.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در خواص القرآن روایت است که هر کس سوره (احقاف) را بخواند به عدد تمام مردهایی که بر زمین راه رفته اند، ده حسنه در دیوان اعمال او نوشته شود و ده گناه او آمرزیده شود و ده درجه بلند شود و ره که بر خود بندد یا بر طفلی قوی جسم می شود.
امام جعفر صادق علیه السلام: در تفسیر برهان روایت کرده هر کس به مالش دل گرفتار بود سوره (دخان) را بنویسد و بشوید و آب آن را بیاشامد شفا یابد ان شاء اللّه تعالی.
در مصباح شیخ کفعمی موقوم است: هر کس آن را بر طفلی بندد از شر اجنه و جانوران محفوظ ماند ان شاء اللّه تعالی.
امام جعفر صادق علیه السلام: در کتاب بحارالانوار منقول است هر کس در شب جمعه سوره (جمعه) را قرائت کند، کفاره گناهان او باشد از این جمعه تا جمعه دیگر.
امام جعفر صادق علیه السلام: در برهان آمده که هر کس شبهای جمعه سوره (اذا وقعت الواقعه) را قرائت کند، خدا و خلق او را دوست می دارند، و در دنیا تنگی و گدایی نبیند و آفتی از آفات دنیا به وی نرسد و در آخرت از رفقای حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام باشد.
در مصباح شیخ کفعمی آمده است: هر کس در شبهای جمعه سوره (انا انزلناه) را قرائت کند هرگز منافق نشود ان شاء اللّه تعالی.
در مصباح شیخ کفعمی مسطور است: اگر زنی را درد زائیدن دشوار شود سوره (اذا وقعت الواقعه) را بنویسند و بر او بندند، به آسانی فارغ شود.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در خواص القرآن روایت است هر که سوره (اذا وقعت الواقعه) را قرائت نماید نوشته نشود از غافلان و اگر بنویسند و در منزل گذارند خیر و برکت در آن پیدا شود و کسی که مواظبت بر قرائت آن نماید فقیر و بیچاره نشود و موجب زیادی حفظ و توفیق و وسعت در مال گردد.
امام محمد باقر علیه السلام: در تفسیر برهان روایت کرده است هر کس در شب جمعه سوره (ص) را قرائت نماید، عطا شود به او از خیر دنیا و آخرت آنچه عطا کرده نمی شود به احدی از مردم مگر پیغمبر مرسل یا ملک مقرب، و داخل بهشت شود او هر که را دوست دارد از اهل بیتش حتی خادم او، اگر چه در حد عیال او نباشد، و در حد کسی که شفاعت او را می کند نباشد.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در کتاب خواص القرآن روایت است هر که سوره (ص) را بخواند خدا نگه می دارد او را از اصرار نمودن بر گناه صغیره و کبیره ، و اگر این سوره را کسی بنویسد و در زیر فرش محل نشستن قاضی که به غیر حق حکم می دهد بگذارد، زیاده از سه روز امر قضا در دست او نماند و عیوب او بر مردم آشکار شود و از این عمل معزول گردد.

پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در تفسیر برهان منقول است هر که شب جمعه سوره (حم دخان) را قرائت نماید حق تعالی گناهان گذشته او را بیامرزد، و هر که بنویسد و با خود دارد، از کید شیطان ایمن گردد، و اگر بنویسد و زیر متکای خود نهد خواب خوش بیند و از اضطراب محفوظ ماند، و اگر بشویند و آب آن را صاحب درد شقیقه بیاشامد شفا یابد، و اگر بنویسد و در دکان یا در مال التجاره گذارد منفعت زیاد پیدا کند.
در خواص سوره یس: در تفسیر مجمع البیان و تفسیر برهان و لئالی الاخبار، از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که ایشان فرمودند: از برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره (یس) است، پس هر که قرائت کند این سوره را پیش از خوابیدن یا در روز پیش از آن که شام شود، از محفوظین بوده باشد و از مرزوقین، و هر که در شب قبل از خواب قرائت کند حق سبحانه و تعالی موکل گرداند به او هزار ملک که محافظت نمایند او را از شر شیطان رجیم، و از هر آفتی، و اگر در آن روز بمیرد او را داخل بهشت گرداند، و در غسل او حاضر شوند سی هزار ملک که تمام آنها برای او طلب آمرزش کنند، و با استغفار مشایعت نمایند جنازه او را تا سر قبر، پس چون او را داخل لحد نمایند، می باشند در جوف قبر او، و عبادت خدا می کنند و ثواب صلوات آنها برای اوست و وسیع می شود قبر او به قدری که چشم کار کند، و ایمن می شود از فشار قبر، و از قبر او نوری به سوی آسمان ساطع می شود تا وقتی که از قبر بیرون آید، پس جمیع آن ملائکه با او هستند و سخن می گویند، و او را بشارت به خوشی می دهند و در روی او می خندند تا او را از میزان و صراط می گذرانند، پس او را در جایی که پیغمبران هستند قرار دهند و حق تعالی به او می فرماید: ای بنده من شفاعت کن در هر که خواهی و سوال نما هر چه خواهی تا به تو عطا کنم، پس شفاعت می کند و خدا قول می فرماید و سوال می کند و خدا عطا می فرماید و حساب کرده نمی شود، و خلایق گویند: (سبحان اللّه ! گویا این بنده یک گناه هم نداشت) و می باشد از رفیقان رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله‏
امام جعفر صادق علیه السلام: در مجمع البیان روایت است هر کس در شب جمعه سه سوره ای را که اول آن (طس) است (سوره شعرا، نمل، قصص) تلاوت کند از دوستان خداوند متعال و در جوار و در کنف قادر ذوالجلال خواهد بود و جای دهد خداوند او را در بهشت عدن، که وسط بهشت است، با پیغمبران و مرسلین و اوصیا باشد، و در دنیا هرگز تنگدستی به او نرسد، و در آخرت حق تعالی آن قدر از فضل و رحمت خود به او مزد عطا فرماید که راضی و خشنود شود زیاده بر رضایت و خشنودی او، و به او تزویج فرماید صد نفر حوریه از حورالعین را.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: در مجمع البیان روایت نموده هر کس سوره (الم تنزیل) که سجده باشد و سوره (تبارک الذی بیده الملک) را قرائت نماید مانند کسی است که شب قدر را احیا کرده باشد.
امام جعفر صادق علیه السلام: در مجمع البیان روایت است هر کس در شب جمعه سوره (الم سجده) را بخواند حق تعالی نامه عمل او را به دست راست او دهد و حساب او را نکند، و از رفیقان حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و اهل بیت طاهرین علیه السلام باشد.
امام جعفر صادق علیه السلام: در مصباح شیخ کفعمی روایت است هر کس در شب جمعه، سوره (سبا و فاطر) هر دو را قرائت کند، در حفظ و حمایت خداوند عالم باشد. هر کس در روز جمعه قرائت کند در آن روز به او مکروهی نمی رسد و عطا می شود به او از خیر دو دنیا آنچه در قلب او خطور نکرده باشد.
پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله: هر که در وقت خواب یازده مرتبه سوره (انا انزلناه) را بخواند حق تعالی، یازده ملک بر او موکل گرداند که او را از شر شیطان حفظ کنند تا صبح.

خواص آیات قرآن برای محبت شدید

خواص آیات قرآن برای محبت شدید

 

سلام خدمت دوستان عزیز:

ببخشید که بازم دیر اومدم.باور کنین من در اوایل ماه های قمری نمیرسم به سایت علوم غریبه که مال همه شماست بیامو مطلب بزارم.ولی با این حال تمام سعیمو میکنم تا به سایتتون هم برسم.

در این تاپیک میخوام خواص بعضی از سوره های قرآن را که برای محبت بین خانواده و جلب دوستی فوق العاده تاثیر گذاره و تاثیر عمیقی هم داره را قرار بدم.مطمئنم که با انجامش معجزه اونو هم میبینید

در ضمن قبل از اینکه مطلبو شروع کنم.یه چند نفر از دوستان که مشکلشون یکی بوده و از مشکل(درمان سستی نعوض)رنج میبرند,و ازم خواستند که ایا ما رو بستند و اگر اینطور هست یه طلسمی برای بازکردن ما در سایت قرار بدین.

عزیز بزرگوار شما از کجا میدونین که شما رو بستند.بر فرض هم همینطوره اگه من بنویسم در سایت قرار بدم شما که نمیتونین انجامش بدین.

این مشکل شما رو حدود ۲ سال پیش یکی از دوستان خیلی نزدیک من هم داشته و خیلی پیشم گریه میکرده, و همش میگفت میترسم زندگیم بپاشه.

خلاصه بعد از یک سال تحقیقات به یه نتیجه خیلی شگرفتی رسیدم و مشکلش بعد چهل روز حل شده.

من این مطالبارو تو این سایت نمیتونم قرار بدم.ولی درمان این مشکلو تو یه وبلاگی نوشتم و هر کسی همچین مشکلی داره برای تست هم شده یه مدت ۴۰ یا ۵۰ روزه این کارارو انجام بده.و نتیجشو در همون قسمت نظرات وبلاگ بنویسه.برای رفتن به  صفحه وبلاگ روی

همین لینک کلیک کنید.

 

در زیر نام آیات و ذکر  و قواعدش اورده شده.که برای جلب محبت بین خانواده و دوستی عمیق تاثیر فوق العاده ای داره من این آیات را در طی چند وقت جمع آوری کردم.فقط در امر حلال انجام شود و هدف من بیشتر برای زن و شوهر و خانواده و از بین رفتن کدورت در بین خانواده و دوستان:

بسم الله:

برای محبوب شدن نزد مردم :

برای قضای حاجت و دخول بر حکام روز پنج شنبه را روز ه گرفته و با خرما افطار کند . سپس بعد از نماز مغرب ۱۲۱ مرتبه  بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید و بعد از نماز عشاء در رختخواب همین آیه را اینقدر بگوید (منظور بسم الله الرحمن الرحیم هست )  تا به خواب رود صبح جمعه بعد از نماز صبح نیز  ۲۱ مرتبه بگوید سپس این نوشته را همیشه با خود نگاه دارد  (ب س م ا ل ل ه ا ل ر ح م ن ا ل ر ح ی م)

علامه دمیری گوید : قسم به خدا هر که این عمل را انجام دهد نزد مردم مانند ماه چهارده محبوب خواهد شد

 

منبع : مخزن تعویذات ص ۸۳

 

جهت وسعت در زندگی این آیه را فراموش نکن :

هرگاه احساس کردید که امورات زندگی شما به کندی چرخش می کند برای وسعتش و یا دوست دارید دارای حشمت شوید و خواسته باشید محبت و قدرت ایجاد کنید و از همه بالاتر در صدد ایجاد امنیت برای خود و خانواده تان می باشید پس این آیه کریمه را ۶۶ مرتبه تلاوت نمایید

بخشی از آیه ۱۲۹ سوره توبه :

 حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ

تا به مقاصد خود دست پیدا کنید

این  آیه دارای خاصیت های زیادی است که لازم است لااقل روزی هشت بار خوانده شود

 

منبع : هزار ویک ختم ص ۱۶۴

 

استجابت دعا و دوستی خلایق و بستن بد گویی زبان دشمنان :

برای استجابت دعا و دوستی خلایق و بستن بد گویی زبان دشمنان در مدت چهل روز هر

روز ۱۳۳۳ مرتبه و اگر نتواند ۶۶۶ مرتبه و اگر نتواند ۶۶ مرتبه بخواند .

یس وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ 

 ص وَالْقُرْآنِ ذِی الذِّکْرِ

 ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِیدِ

 ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

منبع : کنوز الدعوات فی کشف المهمات نسخه خطی

 

برای جلب محبت :

اگر خواهی محبت شخصی را به خود مشغول داری یا از او نفعی به تو رسد این عمل را که مجرب است انجام بده . در وقتی که ماه عروج می گیرد از روز پنج شنبه یا روز جمعه این عمل را شروع کن در وقت شب دو زانو نشسته و روی به جانب قبله چشم های خود را ببند و ۱۱ مرتبه آیه الکرسی را  تا هو العلی العظیم  بخوان سپس ۱۰۱۰ مرتبه (یا بارِی)  بگو و شخص مقابل را تصور کن که در مقابل تو ایستاده و تسلیم تو می باشد وقتی که اذکار تمام شد بر سینه او بدم و در دل خود بگو : مطیع من شو

این عمل را ۱۵ روز انجام بده و چنانچه بر آبی یا خوراکی بدمی و به او رسانی تا بخورد فرمان بردار خواهد شد به فضل الهی

 

منبع : کنز الحسینی صفحه ۳۱

 

برای جلب محبت :

برای جلب محبت عمل به این دستور  بسیار مجرب و موثر است بر شیرینی مانند قند یا شکر یا شی شیرین ۳۵ مرتبه اسم  (یا هادِیُ)  را بگوید و آن شیرینی را بدهد تا مطلوب بخورد و همین خاصیت بری (یا وَدُوُدُ و یا دایِمُ ) نیز می باشد

منبع : کنوز الدعوات فی کشف المهمات نسخه خطی

 

برای جلب محبت محبوب :

برای جلب محبت محبوب آیه ۷۲ سوره یس (وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ)

را ۸۳ مرتبه بر شکر یا خرما یا کشمش یا انجیر چنانچه هر کدام از این ها را دوست داشته باشد بخوان و به او بده تا بخورد . محبت او نسبت به شما بسیار بیشتر خواهد گشت این عمل از مجربات صحیحه است

 

منبع : مجموعه ابن سینا صفحه ۵۶

 

برای اثر پذیری سخن انسان در دیگران :

اگر کسی آیه ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره آل عمران را نوشته و با خود داشته باشد سخن او در همه اثر

تمام خواهد داشت

ایه ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره آل عمران  :

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ

فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَهٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ

 آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ ﴿۱۰۳﴾

وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۱۰۴﴾

 

منبع : کشکول سیاح جلد ۲ صفحه ۲۵۲ و ۲۵۳

برای مسخر کردن افراد :

اگر می خواهی مردم یا فردی را مسخر خود گردانی در وقت ظهر ۲۰۰ مرتبه این اذکار را بخوان یقینا در عرض سه روز آن شخص مطیع تو خواهد شد و هر حاجتی که از او داشته باشی برآورده خواهد کرد و آن ذکر این است

اللهُمَّ اَنْتَ الْقادِرُ وَ اَنَا الْمَقْدُور  فَمَنْ یَدَعُ الْمَقْدُورَ وَ اِلَّا الْقادِرُ یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ

نویسنده کتاب ذکر کرده این عمل مجرب است و تا به حال خلافی از آن ندیده ام

منبع : کنز الحسینی صفحه۸

 

 سوره ی شعرا. اگر این سوره ی جلیله را ۷ بار بخواند محبت هر کس را به اذن خداوند متعال جلب می کند و با هر کس به خوبی رفتار می کند.
 سوره ی زمرد. هر کس این سوره ی جلیله را بخواند خداوند متعال او را عزیز و مکرم می سازد.

سوره دخان.هرکس این سوره را بخواند، محبت هر شخص نصیب او میشود .

سوره ی ترحیم . هرکس این سوره جلیله را بخواند خداوند زندگی خوب نصیب او و خانواده اش میکند.

 

خواصی از ذکر یا جلیل :

مداومت بر ذکر  (یا جلیل) در هر روز ۷۳ مرتبه موجب تعظیم و هیبت است و به جهت راه یافتن به مناسب و ریاست اکسیر احمر است و هر کس یا جلیل را بسیار گوید هر کس او را ببیند تعظیم و احترام کرده و چون با مشک بنویسد و بخورد بزرگ قوم گردد و نزد ایشان عزیز خواهد شد . امام رضا علیه السلام فرمود هر کس هفت روز و هر روز آن را به مشک و زعفران و شکر بر نان نویسد و بخورد و هر روز یک نان تصدق و صدقه دهد به احترام کامل خواهد رسید

منبع : ختوم و اذکار صفحه ۱۰۱

 

جلب قلوب و محبت افراد و هیبت در انظار مردم :

از جمله موجبات جلب قلوب و محبت آن ها و هیبت در انظار مردم چنانچه در اخبار  نیز آمده است

ذکر:      رَبِّ لَکَ سَجَدتُ خاضِعاً خاشِعاً ذَلیلاً

را در سجده بین اذان و اقامه بگوید

منبع : گوهر شب چراغ جلد ۱ صفحه ۲۳۲

 

دوستی با فردی یا هلاک یک دشمن :

آمده هر کس آیه الکرسی را هفت روز بعد از اذان صبح قبل از آنکه با کسی حرف بزند رو به قبله یازده مرتبه بخواند و ما بین دو میم  (یعلم ما بین ایدیهم)  هلاک دشمن را قصد کند البته آن دشمن هلاک گردد و هر گاه در ما بین دو عین (یشفع عنده)  محبت احدی را قصد نماید البته آن شخص دوست او گردد  و مجرب است به شرط آنکه مقصود او حلال باشد

 

منبع : منهاج العارفین صفحه ۲۴۷

 

عزیز شدن نزد دیگران :

اگر شخصی بخواهد نزد دیگری عزیز و محترم شود به طرف راست و چپ و جهت خودش هر کدام ۴ مرتبه بگوید (یا عَزیز)  سپس به طرف مقابل بدمد البته عزیز خواهد شد . این عمل  مجرب و

صحیح هست

منبع : شرح حال وفایی شوشتری صفحه ۱۱۵

 

برای ایجاد محبت در دل معشوق :

برای ایجاد محبت در دل مقابل در روز جمعه ۱۰۰۰ مرتبه( اَلوَدُود) را بر انار شیرین بخواند و به خورد مطلوب بدهد تا بخورد دوستی او بی نهایت گردد به گونه ای که تا روز قیامت از او جدا نشود

 

منبع :منتخب الختوم صفحه ۱۳۴ و ۱۳۵ – گنجینه عطار صفحه ۴۲

 

رفع کدورت و بازگشت معشوق :

چنانچه کسی از شما رنجیده خاطر گشته و قصد دارید او دوباره باز گردد شربتی تهیه کرده و

در آن گلاب و آب لیمو بریزید روز پنج شنبه در وقت نماز عصر رو به قبله نشسته چشم ها را

ببندید و ۱۴۰۰ مرتبه ذکر  (یا وَدُودُ)  را بگویید سپس بر پیاله دمیده و خود بنوشد یا به کسی که طالب آن شخص است بدهد تا بخورد و چنانچه در بین ذکر مطلوب آمد ذکر را تعطیل نکند این عمل را در سه یا هفت روز تکرار کند مجرب است

 

منبع : کنز الحسینی صفحه ۳۰

 

ختم بسم الله الرحمن الرحیم برای محبت :

هر کس بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ را ۷۸۶ مرتبه بر ظرف آبی بخواند وبدمد و به شخص مقابل

بدهد تا بیاشامد محبت شدیدی به او پیدا خواهد کرد

 

منبع :مخزن تعویذات صفحه ۶۱

 

برای سلامتی اقا امام زمان صلوات