نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

خیانت در جهان پرندگان


پرندگان در اغلب رفتارهای خویش شباهت فراوانی به بشر دارند و دانشمندان تاکید دارند که پرندگان اقوام و امت هایی همچون ما می باشند

و این چیزی است که قرآن 14 قرن پیش به آن اشاره داشته است...


دانشمندان از سال ها قبل می دانستند که پرند ها ترجیح می دهند در طول زندگی خود فقط با جفت خویش زندگی کنند، حتی این پرندگان رنج بزرگ کردن جوجه های خود و حفاظت از خانواده های شان را همچون بشر تحمل می کنند .

اما چیز جدیدی که نیکول گرلاخ از دانشگاه آندیانای آمریکا آن را کشف کرده است این است که این قاعده همیشه ثابت نیست و همانطور که بعضی از انسان ها  در زندگی زناشویی خویش مرتکب خیانت می شوند به همین صورت پرندگان نیز مرتکب خیانت می شوند و پرنده ی نر با ماده ی دیگری غیر از جفت خود جفت گیری می کند و از آن ها صاحب کودکانی غیر قانونی می شدند !!
این تحقیق در مجله ی « برویسدنگر» که متعلق به آکادمی سلطنتی علوم بریتانبا منتشر شده است  و می افزاید که چنین خیانت های در جهان پرندگان برخلاف بشر ،موجب تقویت نسل پرندگان می شود و پرندگانی سالم تر به دنیا می آیند!! اما در جهان ما انسا ن ها کودکانی که نتیجه خیانت به دنیا می آیند در غالب از مشکلات روحی رنج می برند
دنیای پرندگان پر از اسرار و عجایب می باشد در بین آن ها ما شاهد تعاون، محبت، رحمت و بسیاری از صفات هستیم که شبیه بشر است و در مقابل این ویژگی ها ما در عالم پرندگان شاهد غش، دروغ، فریب و حتی خیانت هستیم... و دانشمندان می گویند اگر می خواهیم هرچه بیشتر به شیوه زندگی پرندگان پی ببریم باید آن ها را با جامعه های انسانی مقایسه کنیم!



و سوال :   

آیا در قرآن اشاره ای به مثل این تحقیق علمی نوین شده است؟ خلاصه این بحث میگوید که پرندگان در اکثر رفتارها و خصلت های خود شبیه بشر هستند و این دقیقا همان چیزی است که قرآن کریم نیز بوضوح به آن اشاره کرده است: «(وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ یَطِیرُ بِجَنَاحَیْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُکُمْ مَا فَرَّطْنَا فِی الْکِتَابِ مِنْ شَیْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ یُحْشَرُونَ)» ترجمه: « هیچ جنبنده‏ای در زمین و هیچ پرنده‏ای که با دو بال خود پرواز میکند نیست، مگر اینکه امت هائی همانند شما هستند، ما هیچ چیز را در این کتاب فروگذار نکردیم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می‏گردند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد