نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

در باب بروج دوازده گانه


اسد (مرداد)، عقرب (آبان)، حوت (اسفند)، میزان (مهر)،حمل(فروردین)، ثور(اردیبهشت)، جوزا(خرداد)، سرطان(تیر)، سنبله(شهریور)، قوس(اذر)، جدی(دی)، دلو (بهمن)

که مانند مربند دور آسمان کشیده شده است و در هر شبانه روز از شرق طلوع و در غرب غروب می کنند،مردم هر روز شاهد طلوع و غروب این بروج می باشند. هر برج عبارتست از تعدادی ستاره که به اشکال گوناگون دور یکدیگر جمع شده و مدت طلوع هر برج را بوجود می آورند. چرخش زمین بدور خود ۲۴ ساعت را می سازد و شمس بطور متوسط در هر ماه یک برج را طی می کند.

قمر دور فلک را تقریباً در بیست و هشت روز طی میک ند و هر برج را در ۵۶ ساعت یعنی در دو شبانه روز و هشت ساعت می پیماید.

مریخ هر برج را تقریباً در چهل و پنج روز طی میکند.

زهره هر برج را تقریباً در یکماه طی می کند.

عطارد هر برج را تقریباً در بیست و هشت روز طی می کند.

مشتری هر برج را تقریباً در سیزده ماه طی می کند.

زحل هر برج را تقریباً در دو سال و شش ماه طی می کند.

اهل نجوم بدلیل نزدیک بودن قمر به زمین اثر قمر را در  زمین بیشتر از کرات دیگر می دانسته اند.

در طالع بینی نجومی تلاش می شود اتفاقات، پیش آمدها و حوادث خاکی و زمینی با توجه به وضعیت ستارگان آسمان پیشگویی شود.

اهل این فن، طالع بین ها، بر این باورند که چگونگی وضعیت صورت های فلکی، سیاره ها، شمس و قمر نسبت به یکدیگر به هنگام تولد هر انسان پیشگویی درباره خصوصیات روانی و رفتاری و حوادث آینده او را امکان پذیر می سازد.

قرآن مجید در احوال حضرت ابراهیم فرموده است :

فنظر نظره فی النجوم، فقال انی مقیم (سوره ۳۷ – آیات ۸۸ و ۸۱). پس نظر کرد نظر کردنی در ستارگان پس گفت من مریضم.

بخش عظیمی از عقاید علمی امروز حاوی نکات برجسته ای از تأثیر جواذب فلکی و کیهانی و فوق کیهانی بر حیات و اعتدال همه جانبه موجودات می باشد.

در بسیاری ازمعابد و ا هرام که امروزه هنوز هم پابرجا هستند کتیبه هایی وجود دارد، که از وضعیت خاص ستارگان نسبت به یکدیگر با حوادث و پیش آمدهای کاملاً خاصی بر روی زمین ارتباط دارند.

در زمان های قدیم منجمین با نظارت و دقت به ستارگان می توانستند حوادث و فرآیندهای زمینی و خاکی از قبیل هوای طوفانی یا دورانهای خشکسالی را با وضعیت ستارگان مشخص کنند. هنر طالع بینی و ستاره خوانی از زمان های خیلی قدیم وجود داشته و نوشته ها و کتیبه های بسیاری در این رابطه باقی مانده است.

طالع بینی نجومی وضعیت شمس و قمر و سیاره ها و همچنین وضعیت نشانه های نجومی در دایره البروح در لحظه تولد هر انسان را مشخص می کند که در جای خود شرح خواهم داد.

موضوع مهم : دایره البروج را که از نقطه اعتدال بهاری شروع می شود علامت نجومی حمل می خوانند، اگرچه این قسمت – برخلاف ۲۵۰۰ سال پیش – اکنون به طور کامل در برج جوت قرار دارد. یعنی تقریباً ۳۳ درجه فرق کرده است. بنابراین نشانه نجومی حملی که مورد استفاده طالع شناسان است، امروزه در صورت فلکی حوت قرار دارد در حالی که حدود ۲۰۰۰ سال پیش علامت نجومی و صورت فلکی حمل تقریباً بر یکدیگر منطبق بودند.

با آگاه شدن بر این موضوع باید بگویم که تمام تقویم های نجومی که هر سال در ایران چاپ می شود غلط می باشد و تمام محاسبات علوم غریبه یا باید رصد شود و یا با امکانات فعلی که خیلی هم پیشرفت کرده است بصورت دیسکت های نجومی تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

باید یادآور گردم، یکی از علت های انجام نگرفتن برنامه های علوم غریبه همین موضوع می باشد.

دایره البروج: بدانکه خداوند تعالی هر برج و ستاره را نیکی و بدی و سعادت و نحوست و اثر جداگانه عطا فرموده و حکم آنها در این عالم جاری می شود لهذا نزد عاملان بروج دوازده گانه را سه قسمت نامیده اند ثابت و منقلب و ذوجسدین. وقتی شمس یا قمر در برج ثابت آید عمل محبت و گشایش رزق و غیره مفید افتد و در منقلب هلاکی دشمن و غیره و در ذوجسدین برای هر دو امر عمل کردن سزاوار است.

منازل بیست و هشت گانه :

بدانکه در دایره البروج ۲۹ منزل نیز وجود دارد که هر کدام دارای خاصیت می باشد که در قاعده حروف خواهم نوشت، وقت این است که اینجا نام ۲۸ منازل را بازگو کنم:

۱٫  شرطین       ۲٫   بطین         ۳٫   ثریا             ۴٫   دبیران                ۵٫   هقعه                ۶٫  هتعه          ۷٫   ذراع           ۸٫   نثره             ۹٫   طرفه                 ۱۰٫   جبهه                ۱۱٫  زبره          ۱۲٫   صرفه        ۱۳٫  عوا             ۱۴٫   سماک              ۱۵٫  غفر                   ۱۶٫  زبانا          ۱۷٫ اکلیل         ۱۸٫ قلب             ۱۹٫   شوله               ۲۰٫   نعایم                 ۲۱٫  بلده          ۲۲٫ سعد ذابج    ۲۳٫   سعد بلع     ۲۴٫   سعدالسعود      ۲۵٫ اخبیه                  ۲۶٫  مقدم         ۲۷٫   موخر        ۲۸٫  رشا

دایره بروج

برج اول حمل

برج دوم ثور

برج سوم جوزا

برج جهارم سرطان

برج پنجم اسد

برج ششم سنبله

برج هفتم میزان

برج هشتم عقرب

برج نهم قوس

برج دهم جدی

برج یازدهم دلو

برج دوازدهمحوت

ستاره مطلق

مریخ

زهره

عطارد

قمر

شمس

عطارد

زهره

مریخ

مشتری

زحل

زحل

مشتری

عنصر

آتش

خاک

باد

آب

آتش

خاک

باد

آب

آتش

خاک

باد

آب

شرف

شرف شمس

۱۹ درجه

قمر در

۳ درجه

شرف راس

در ۳ درجه

شرف مشتری

۱۵ درجه

-

شرف عطارد

۱۵ درجه

شرف زحل

۲۱ درجه

-

شرف دنب

۳ درجه

شرف مریخ

۲۸ درجه

-

شرف زهره

هبوط

هبوط زحل

۲۱ درجه

-

هبوط ذنب

۳ درجه

هبوط مریخ

۲۵ درجه

-

هبوط زهره

۲۷ درجه

هبوط شمس

۱۹ درجه

هبوط قمر

۳ درجه

هبوط راس

۳ درجه

هبوط مشتری

۱۵ درجه

-

هبوط عطارد

۱۵ درجه

جنس

مذکر

مؤنث

مذکر

مؤنث

مذکر

مؤنث

مذکر

مؤنث

مذکر

مؤنث

مذکر

مؤنث

حالت

منقلب

ثابت

ذوجسدین

منقلب

ثابت

ذوجسدین

منقلب

ثابت

ذوجسدین

منقلب

ثابت

ذوجسدین

جهت

شرق

جنوب

غرب

شمال

شرق

جنوب

غرب

شمال

شرق

جنوب

غرب

شمال

تعلق

روز

شب

روز

شب

روز

شب

روز

شب

روز

شب

روز

شب

ویال

زهره

مریخ

مشتری

زحل

زحل

مشتری

مریخ

زهره

عطارد

قمر

شمس

عطارد

موکل

سراطائیل

حرزائیل

اهواسرائیل

قیفائیل

حرکائیل

سماکائیل

فهم النائیل

ضرضائیل

صلغائیل

هماکائیل

سغازائیل

ققهائیل

حروف متعلفه

اع ل ی

ب

ق ک

ه ح

ت ث

ب ت

ت ط

ل ز ظ ز ذ

ف

خ ح

س ش ص ئ ع

ج د


چون دو کوکب در یک برج و یک درجه و یک دقیقه جمع گردند، آنرا مقارنه یا قران گویند.

اگر این حال در میان آفتاب و ماه واقع شود اجتماع گویند.

اگر فی مابین آفتاب و خمسه متغیر اتفاق افتاد احتراق نامند.

اگر بین ماه و خمسه متغیر واقع شود یا خمسه متغیره را با هم روی دهد قران و مقارنه گویند.

چون در میان دو کوکب دو برج باشد سدس فلک آنرا تسدیس خوانند.

اگر فاصله سه برج باشد یعنی ربع تربیع گویند.

اگر چهار برج یعنی ثلث فلک فاصله باشد آنرا تثلیث گویند.

هرگاه فاصله شش برج باشد یعنی نصف فلک مقابله و همچنین مقابله تیرین را استقبال گویند.

نظر تربیع و مقابل را نحس گفته اند. مقابله را تمام دشمنی و تربیع را نیم دشمنی .

تسدیس و تثلیث را سعد گفته اند. اما تثلیث را تمام دوستی و تسدیس را نیم دوستی.

نظر مقارنه با کواکب سعد را، سعد و نظر مقارنه با کواکب نحس را، نحس گفته اند.

تسدیس آنستکه کوکبی در برجی باشد و کوکب دیگر در برج سیم یا یازدهم آن باشد، به همان درجه

تربیع آنستکه کوکبی در برجی باشد و دیگری در چهارم یا ۷ یا یازدهم، به همان درجه.

تثلیث آنستکه کوکبی در برجی باشد و کوکبی دیگر در برج پنجم یا نهم به همان درجه.

مقارنه آنستکه آن کوکب دیگر در برج هفتم آن باشد.

نظرات کواکب نسبت بهم:

۱- اجتماع شمس یا قمر

نحس است

۲- تسدیس قمر با شمس

سعد است

۳- تربیع قمر با شمس

نحس است

۴- تثلیث قمر با شمس

سعد است

۵- مقابله شمس با قمر

نحس است

۶- تربیع قمر با شمس

نحس است

۷- تسدیس قمر با شمس

سعد است

 

 

 


نظرات 2 + ارسال نظر
سلام جمعه 1 دی 1396 ساعت 10:43 ب.ظ

ایا معنی مقارنه هم برج بودن نیست

سلام
بله
هم برج شدن دو کوکب
و یعنی حلول 2 کوکب در یک برج

رضا یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 05:29 ب.ظ

با سلام لطفا منبع نوشته هارو بزارین
کتاب کله سر صفحه ی ۲۳ تا۲۷

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد