نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

علی(ع) از زبان پیامبر اکرم(ص) در منابع اهل سنّت


 

علی را جز خدا و نبی(ص) نشناختند

راستی این اعجوبه خلقت کیست که همه در شناخت او در مانده اند، عدّه ای او را تا سر حدّ خدایی بالا برده اند، و عدّه ای حتی در بندگی او شک دارند که :

در مسجد کوفه شهیدش کردند            گفتند مگر اهل نماز است علی؟!

 

و آن که او را حقیقتاً شناخت خدای او و رسول خدایش بود.

پیامبر اعظم(ص) خطاب به علی(ع) فرمود: «یا علی ما عرف اللّه حق معرفته غیری و غیرک و ما عرفک حق معرفتک غیر اللّه و غیری؛(1) ای علی! خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختش جز من و تو، و تو را نشناخت آن گونه که حق شناخت توست، جز خدا و من.»

 

و در جای دیگر فرمود: «یا علی لایعرف اللّه تعالی الّا انا و انت و لایعرفنی الّا اللّه و انت و لا یعرفک الّا اللّه و انا؛(2) ای علی! خدا را نشناخت جز من و تو، و مرا نشناخت جز خدا و تو و تو را نشناخت مگر خدا و من.»

 

فضائل بی شمار

کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست 

که تر کنم سرانگشت و صفحه بشمارم

 

پیامبری هم که علی را شناخته اعتراف دارد که فضائل او قابل شماره و احصی نیست.

ابن عباس می گوید پیامبر اکرم(ص) فرمود: «لو انّ الفیاض(3) اقلام و البحر مدادٌ و الجنّ حسّابٌ و الانس کتابٌ مااحصوا فضائل علیّ بن ابی طالبٍ؛(4) اگر انبوه درختان (و باغها) قلم، و دریا مرکب، و تمام جنّیان حسابگر، و تمام انسان ها نویسنده باشند قادر به شمارش فضائل علی بن ابی طالب نخواهند بود»

 

و در جای دیگر پیامبر اعظم فرمود: «انّ اللّه تعالی جعل لاخی علیٍّ فضائل لاتحصی کثرة فمن ذکر فضیلةً من فضائله مقرّابها غفر اللّه له ما تقدّم من ذنبه و ماتأخّر؛ براستی خداوند برای برادرم علی(ع) فضائل بی شماری قرار داده است که اگر کسی یکی از آن فضایل را از روی اعتقاد و اعتراف بیان نماید، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد.

« و من کتب فضیلةً من فضائله لم تزل الملائکة تستغفرله ما بقی لتلک الکتابه رسم، و من استمع فضیلةً من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالاستماع و من نظر الی کتابٍ من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالنّظر،(5) اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بنویسد، تا هنگامی که آن نوشته باقی است، ملائکه برای او استغفار می کنند و اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بشنود، خداوند همه گناهانی را که از راه گوش انجام داده است می بخشد، و اگر کسی به نوشته ای درباره فضائل علی(ع) نگاه کند، خداوند تمام گناهانی که از راه چشم کرده است می پوشاند و از آن در می گذرد.»

 

پی نوشتها:

(1). مناقب ابن شهرآشوب، ج 3، ص 268.

(2). محمد تقی مجلسی، روضة المتقین، ج 13، ص 273.

(3) در نقل بحارالانوار دارد،«الرّیاض = همه درختان» رـ ک بحارالانوار، ج 28، ص 197 و بحار ج 35،ص 8 ـ 9.

(4) المناقب، الموفق بن احمد الخوارزمی، قم، جامعه مدرسین، چاپ چهارم، ص 32، ابن شاذان، مأة منقبه، قم مدرسة الامام المهدی(ع)، ص 177، حدیث 99، این حدیث را منابع متعدد اهل سنت مانند، عسقلانی، لسان المیزان، ج 5، ص 62، ذهبی، میزان الاعتدال، ص 467و...نقل نموده است.

(5). المناقب، همان ص 32، حدیث 2؛ فرائد السمطین، ج 1، ص 19، ینابیع المودة، قندوزی باب 56، مناقب السبعون، حدیث 70.

http://www.soalcity.ir/


بالاترین قدرت اثرگذاری بر کائنات...

بالاترین قدرت اثرگذاری بر کائنات.. هماهنگی با ضرب آهنگ کائنات است.. برای او که بزنی ... برای تو می رقصد... کائنات منتظر توست تا برایت به زیبایی برقصد .. ساز تو : باور توست .. تجسم توست .. شادی توست .. شکرگزاری توست .. و تمرکز بر تمام زیبایی های پیرامون توست .. پس زیبا بنواز .

تصاویر بسیار جذاب از خطای دید‌

خطای دید یا خطای باصره، خطای بصری، خطای چشم‌، به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد.

در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد.

در اینجا شما تصاویری را خواهید دید که گویی رنگ‌ها با حرکات موزون و منظم خود سوار بر موجی آهسته و زیبا هستند و ‌اشکال گوناگونی را به نمایش می‌گذارند.

 

قبل از تولد و برای بدنیا آمدن؛


قبل از تولد و برای بدنیا آمدن؛ خودمان را در دریایی از آب قرار دادیم

بعد از تولد و برای زندگی، در اقیانوسی از هوا

و با مردن، در میان خروارها خاک...

خدایا در این سفر پر بلا، آب و باد و خاک را تحمل کرده ام؛ از آتش به تو پناه می برم.

عاشق گمنام نوشت: ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار

ذهن مـا باغچه است

ذهن مـا باغچه است
گــل در آن باید کاشت
و نـکاری ،گل من
علف هــرز در آن می روید
زحـمت کاشتن یک گل ســرخ
کمتـر از زحمت برداشتن
هـرزگی آن علف است 
 (مجتبی کاشانی)