نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

چندجمله زیبا

گاهی باید فرو ریخته شوی برای ” بنای جدید”
.
.
.
.
بعضی ها آنقدر فقیر هستند که تنها چیزی که دارند پول است
.
.
همیشه خودت باش… دیگران به اندازه کافی هستند…
.
.
.
.
روی بالشی که از مرگ پرنده ها پر است نمی توان خواب پرواز دید…
.
.
.
.
انسانهای خوب همانند گلهای قالیند، نه انتظار باران را دارند و نه دلهره ی چیده شدن، دائمی اند!
.
.
.
.
بعضی آدما نقش صفر رو بازی میکنن تو زندگی، اگه ضرب بشن تو زندگیت همه چیزت رو از بین میبرن!
.
.
.
.
ﭘﻮﻝ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻗﺪ ﻣﺎﺳﺖ…
ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﭘﺎﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﯾﻢ…
.
.
.
.
طلا باش تا اگه روزگار آبت کرد...روز به روز طرح های زیباتری از تو ساخته شود…
سنگ نباش...تا اگر زمانه خردت کرد، تیپا خورده هر بی سر و پایی بشوی!
.
.
.
.
ای کاش یاد بگیریم واسه خالی کردن خودمون....کسی رو لبریز نکنیم...
.
.
.
.
داشتن مغز دلیل بر انسان بودن نیست، پسته و بادام هم مغز دارند…
برای انسان بودن باید شعور داشت....

دیدگاه گورخری

از گورخری پرسیدم: تو سفیدی راه راه سیاه داری، یا اینکه سیاهی راه راه سفید داری؟

گورخر به جای جواب دادن پرسید: تو خوبی فقط عادت های بد داری، یا بدی و چندتا عادت خوب داری؟

ساکتی بعضی وقت ها شلوغ می کنی، یا شیطونی و بعضی وقتها ساکت می شی؟

ذاتا خوشحالی بعضی روزها ناراحتی، یا ذاتا افسرده ای و بعضی روزها خوشحالی؟

لباس هات تمیزن فقط پیراهنت کثیفه، یا کثیفن و شلوارت تمیزه؟

و من دیگه هیچ وقت از گورخرها درباره ی راه راهاشون چیزی نپرسیدم.

"شل سیلور استاین"

دیدگاه گورخری در روانشناسی

داشتن دیدگاه گورخری در روانشناسی به این معنی است که

فکر نکنیم آدم خوب و بد وجود دارد و آدم ها را مجموعه ای از ویژگی های خوب و بد بدانیم.

هیچکس بد مطلق یا خوب مطلق نیست.

بیاین با هم بودن را بیاموزیم نه در برابر هم بودن رو

 

دانستنی مزاج وطبع(جتمابخوانید)

شخصی نزد امیرالمؤمنین علیه‌السلام آمد و گفت: من با آن‌که میخواهم برای نماز شب برخیزم، اما نمیتوانم.
حضرت در جواب فرمودند: «قدقیدتک ذنوبک؛ گناهانت تو را به بند کشیده است» و همان باعث میشود بیدار نشوی. 
گرچه به‌ظاهر این روایت اخلاقی است، اما دارای جنبه طبی هم هست. چون مزاج گناه سرد است و بر مزاج سرد و تر مغز می‌افزاید و به خواب سنگین می‌انجامد، لذا در روایات داریم خیلی ها بر اثر گناهان می میرند و گناه عمر را کوتاه میکند، چون سردی عصیان، انسان را از تعادل حقیقی که در قالب مکتب اسلام بر ما ارزانی شده است، دور میکند و باعث ضعف حرارات غریزی بدن میشود...
برای نمونه خوب است بدانیم نگاه به زن نامحرم، صفرای فاسد را بالا می‌برد و در مقابل نگاه به همسر، مزاج را تعدیل می‌کند.
بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که مزاج اطاعت از خداوند گرم است و گرمی طاعت، موجب تقویت حرارت غریزی میشود و در نتیجه انسان‌های مطیع خداوند، معمولا عمر طولانی دارند.
حقیقت گسترده خواب بر چشم بسیاری از ما کم اهمیت است، اما اگر بدانیم خواب هم جزئی از زندگی ماست، می‌توانیم از لحظه لحظه آن بهره‌برداری کنیم.
✨ به فرموده امیرالمؤمنین علیه‌السلام، وقتی مؤمن میخوابد، روحش به عرش الهی می‌رود، اما وقتی برمی‌گردد، شیاطین در آن دست‌کاری می‌کنند... اگر فرد با وضو بخوابد، شیاطین نمیتوانند دست‌بردی به آن بزنند.
خواب دارای طبیعتی سرد است، بنابراین نباید قبل از خواب فعالیت گرم و شدید انجام داد. معده انسان نباید هنگام خواب زیاد پر یا خالی باشد. اگر کسی با معده پر بخوابد، بخارات حاصل از هضم ناقص غذا به مغز رسیده و آرامش او را می‌گیرد و منشأ خواب‌های پریشان می‌شود. 
همچنین در روایات داریم با شکم گرسنه نخوابید و حتما شام بخورید، حتی یک دانه خرما.

✨ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرموده‌اند: خوابیدن به پشت، خواب انبیا و خوابیدن به شانه راست خواب مؤمنان است. خوابیدن به شانه چپ، خواب کفار و منافقین و خوابیدن به شکم، خواب شیاطین است. 
وقتی به پهلوی چپ میخوابیم، اعضای درون سینه به قلب فشار می‌آورند و قلب مؤمن که مرکز الهامات و اشارات الهی است، نمی‌تواند کارش را به‌خوبی انجام دهد و از دیدن رؤیای صادقه محروم می‌شود. 
خواب به شکم هم بدترین خواب است؛ چون اخلاط غلیظ بدن را به سمت قلب می‌کشاند، پس چشم‌ها پف می‌کند، زبان سنگین و دهان بدبو می‌شود.
برای کاهش مقدار خواب، بهتر است هر شب قبل از خواب،بوی خوش استنشاق کرده و پس از آن در هر یک از مجاری بینی چند قطره عصاره سیاه‌دانه بچکان

بااین ذکرازغیبت جلوگیری کنید

ذکری که باعث جلوگیری از غیبت می شود
 روزی یکی از اولیاء به الیاس و خضر علیهم السّلام شکایت کرد که مردم بسیار غیبت می کنند و حال آن که غیبت از گناهان کبیره است و هر چقدر آن ها را نصیحت می کنم و از غیبت کردن منع می نمایم سخن مرا نمی شنوند و آن عمل قبیح را ترک نمی کنند.

حضرت الیاس علیه السّلام فرمود: چاره این کار آن است که هر کس وارد مجلس شد به او بگو که بگوید: «بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که در این صورت خداوند ملکی را بر اهل آن مجلس موکّل می گرداند که هرگاه کسی شروع به غیبت نماید آن ملک او را از آن باز دارد و از حق تعالی سؤال نماید تا آن قوم را از غیبت کردن نگاه دارد.

حضرت خضر علیه السّلام فرمود: چون کسی در وقت بیرون رفتن از مجلس بگوید «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» حق تعالی ملکی را می فرستد تا آن که نگذارد که اهل آن مجلس غیبت او را نمایند.۱

منبع:
۱. وسائل الشیعه، ج۷، ص۳۴۲.
۲. عرفان و عبادت، ص۳۵۵.