نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

حدیثی زیباازآقا امام باقر علیه السلام

از آقا امام باقر علیه السلام روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : خداوند عزّوجلّ می‎فرماید : سوگند به عزّت و جلالم و بزرگی و کبریائم و نور و برتری مقامم ، هر بنده‎ای‎ که دلخواه خود را بر دلخواه من مقدم بدارد ، کارش را پریشان کنم و دنیایش را درهم سازم و دلش را به او مشغول کنم و از دنیا بر او ندهم جز آنچه برایش مقدر کرده‎ام .


و سوگند به عزّت و جلال و بزرگی و نور و برتری و بلندی مقامم که هیچ بنده‎ای دلخواه مرا بر دلخواه خود مقدم ندارد ، جز آنکه فرشتگان من او را نگهبانی کنند و آسمانها و زمینها روزی او را متکفّل‎گردند و از پس تجارت هر تاجری پشتیبانی برای او قرار دهم و نگران او باشم و دنیا را هم در حالی‎که نخواهد به جانب او رو کند .

توضیح : علامه مجلسی می‎فرماید : در معنای « و از پس تجارت هر تاجری پشتیبانی برای او قرار دهم » مقصود این است که دل تجار را مسخر او کنم و در دلهای آنها اندازم تا سهمی از بهرة تجارت خود را به او بدهند . 

« اصول کافی ، جلد 4/30 »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد