نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»
نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

نادرحبیب الهی«ریش سفید»

اسما الحسنی

منقول است که در زمان حضرت رسول (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) تاجرى بود که «توکل على اللَّه»، به تنهائى از مدینه به شام مسافرت می‌کرد؛ و هیچ وقت با قافله‏ها هم‌سفر نمی‌شد…
تا در یکى از سفرهایش، در بین راه، به دزدى برخورد کرد و دزد بر او صیحه زد و امر به توقف او داد!
مرد تاجر وحشت کرد و گفت: اینک اموال مرا برگیر و به راه خود برو!
دزد گفت: بلکه تو را هم می‌کشم!
 مرد تاجر هر چه التماس کرد پذیرفته نشد! تا آخر الامر اذن گرفت که چهار رکعت نماز بخواند. سپس وضو گرفت و نماز خواند و دو دستش را طرف آسمان بلند کرد و گفت:

یا ودود یا ودود؛ یا ذا العرش المجید؛ یا مبدئ یا معید؛ یا ذا البطش الشدید؛ یا فعّالا لما یرید؛ أسئلک بنور وجهک الذى ملاء ارکان عرشک؛ و أسألک بقدرتک التى قدّرت بها على‏ جمیع خلقک؛ و برحمتک الّتى وسعت کلّ شى‏ء؛ لا إله إلا أنت؛ یا مغیث أغثنى یا مغیث صل على محمّد و آل محمّد و أغثنى

و چون دعایش به اینجا رسید، ناگهان اسب‌سوارى پیدا شد که بر اسب اشهبى (رنگ سیاه و سفید) سوار بود، و لباس سبز رنگى در بر کرده و نیزه‏اى در دست داشت…

به مجرّد رسیدن، چنان نیزه بر سینۀ دزد فرو برد که همان دم جان سپرد.
سپس به تاجر گفت: بدان من مَلکى هستم از آسمان سوم؛  چون دعا کردى جبرئیل نازل شد و به من امر نمود که بیایم و دزد را به قتل برسانم…
و بدان اى بندۀ خدا: هر مهموم و محزونى همانند تو این چنین دعا کند، خداى تعالى غم و حزن و اندوه او را برطرف نماید.

پس مرد تاجر با کمال صحت و سلامتى به مدینه برگشت و قصّه را حضور نبى اکرم (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) بیان داشت.

آن حضرت فرمود: خدا را به اسماء الحسنایش خوانده‏اى که اجابت شد، و هر که خدا را به اسماء الحسنایش بخواند دعایش مستجاب مى‏شود.

منبع: ارشاد القلوب-ترجمه مسترحمى، ج‏۲، ص: ۱۷۶

 

دعای باطل السحر


هر کس بنویسد و با خود دارد از جمیع طلسمات و جادو در امان باشد واگر کسی را طلسم و جادو کرده باشند بنویسد با زعفران و گلاب در آب حل کرده و بخورد و بر سر ریزد و یکی نوشته در نزد خود نگه دارد جادو بر طرف شود.برای گشایش بخت و گشایش کار نیز مفید است.

بسم الله الرحمن الرحیم خَتَمَ الله عَلی قُلوُبِهِم وَ عَلی سَمعِهِم وَ عَلی اَبصارِهِم غِشاوَةٌ وَ لَهُم عَذابٌ عَظیم وَ مِن النّاس مَن یَقول امَنّا بِالله وَ بِالاخِرَةِ وَ ما هُم بِموُمِنین یُخادَعون الله وَالّذینَ امَنو وَ ما یَخدَعون اِلاّ اَنفُسَهُم وَ ما یَشعَروُن فی قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ الله مَرَضاً وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُران ما هُوَ شَفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلموُمِنین یا ارحَمَ الرّاحِمین قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحر اِنَّ اللهَ لا یُصلِح عَمَلَ المُفسِدین فَسَیَکفیکََهُمُ الله وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیم لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ باللهِ العَلیِّ العَظیم اِنّا لُلّه وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعوُن وَ اُفَوِّضُ اَمری اِلی الله اِنَّ اللهَ بَصیرٌ باِلعِباد یا اَرحَم الرّاحِمین

 

اثبات قرآن کریم از طریق معادلات ریاضی

اثبات قرآن کریم از طریق معادلات ریاضی

 

1- اولین آیه قرآن « بسم … الرحمن الرحیم » دارای 19 حرف عربی است.

 

2- قرآن مجید از 114 سوره تشکیل شده است و این عدد به 19 قسمت است ( 6 × 19 ).

 

3- اولین سوره ای که نازل شده است سوره علق ( شماره96 ) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.

 

4- سوره علق 19 آیه دارد.

 

5- سوره علق 285 حرف ( 15 × 19 )دارد.

 

6- اولین بار که جبرئیل امین با قرآن فرود آمد 5 آیه اولی سوره علق را آورد که شامل 19 کلمه است.

 

7- این 19 کلمه ، 76 حرف ( 4 ×19 ) دارد که به تعداد حروف بسم ... الرحمن الرحیم است. 

1- دومین باری که جبرئیل امین فرود آمد 9 آیه اولی سوره قلم ( شماره 68 ) را آورده که شامل 38 کلمه است. ( 2× 19 ).

2- سومین بارکه جبرئیل امین فرود آمد 10 آیه اولی سوره مزمل ( شماره 73 ) را آورد که شامل 57 کلمه است. ( 3× 19 ).

3- چهارمین بارکه جبرئیل فرود آمد 30 آیه اولی سوره مدثر ( شماره 74 ) را آورد که آخرین آیه آن « بر آن دوزخ 19 فرشته موکلند » می باشد. ( آیه 30 ) .

4- پنجمین بار که جبرئیل فرود آمد اولین سوره کامل « فاتحه الکتاب » را آورد که با اولین بیانیه قرآن بسم ... الرحمن الرحیم ( 19 حرف ) آغاز می شود . این بیانیه 19 حرفی بلافاصله بعد از نزول آیه « برآن دوزخ 19 فرشته موکلند » نازل شد . این مراتب گواهی ارتباط داری از شبهه آیه 30 سوره مدثر ( عدد 19 ) و اولین بیانیه قرآن « بسم .. الرحمن الرحیم » ( عدد 19 ) با سیستم اعدادی اعجاز آمیز است که بر عدد 19 بنا نهاده شده است .

5- آفریننده ذوالجلال و عظیم الشأن با آیه 31 سوره مدثر به ما یاد می دهد که چرا عدد 19 را انتخاب کرده است. پنج دلیل زیر را بیان می فرماید :

الف) بی ایمانان را آشفته سازد.

ب) به خوبان یهود و نصارا اطمینان دهد که قرآن آسمانی است.

ج) ایمان مومنان تقویت نماید.

د) تا هر گونه اثر شک و تردید را از دل مسلمانان و خوبان یهویت و مسیحیت بزداید.

ه) تا منافقین و کفار را که سیستم اعدادی قرآن را قبول ندارند رسوا سازد.

13 - آفریننده به ما می آموزد که این نظم اعدادی قرآن تذکری به تمام جهانیان است ( آیه 31 سوره مدثر ) و یکی از معجزات عظیم قران است. ( آیه 35 ).

14 - هرکلمه از جمله آغازیه قرآن ، بسم ... الرحمن الرحیم ، در تمام قرآن بنحوی تکرار شده که به عدد 19 قابل تقسیم است ، بدین ترتیب که کلمه " اسم " 19 بار ، کلمه “ ... “ 2698 بار ( 42 × 19 ) ، کلمه " الرحمن " 57 بار ( 3 × 19 ) وکلمه " الرحیم " 114 بار ( 6 × 19 ) دیده می شود.

دعا برای رفع مشکلات


عالم ربانی، حاج ملا فتحعلی عراقی فرمود: 
« آخوند ملا محمد صادق عراقی در نهایت سختی و پریشانی بود و به هیچ وجه برای او گشایشی واقع نمی شد. شبی در عالم خواب دید، در بیابانی خیمه بزرگی بر پا است. پرسید: این خیمه مربوط به کیست؟ 
گفتند: این جا خیمه امام زمان علیه السلام است.
 با عجله خدمت آن حضرت مشرف شد و سختی حال خود را به آن سرور عرض کرد و از ایشان دعایی برای گشایش کار و رفع مشکلات خویش خواست. حضرت او را به سیدی از اولاد خود حواله دادند و اشاره به او و خیمه اش فرمودند. 

آخوند از محضر آن حضرت خارج شد و به همان خیمه ای که اشاره فرموده بودند، رفت؛ دید عالم مورد اعتماد، جناب آقا سید محمد سلطان آبادی، که روی سجاده نشسته و مشغول دعا خواندن است، در آن خیمه حضور دارد. 
به سید سلام کرد و کیفیت جریان را نقل کرد. ایشان جهت وسعت رزق، دعایی به او تعلیم نمود. 
در این جا آخوند از خواب بیدار شد و در حالی که دعا به یادش مانده بود، به طرف خانه آن عالم بزرگوار به راه افتاد. از طرفی قبل از دیدن این خواب، رابطه آخوند عراقی با سید قطع بود و علتش را اظهار نمی کرد.
وقتی خدمت سید رسید، او را به همان شکلی که در خواب دیده بود، روی سجاده خود نشسته، مشغول ذکر و استغفار مشاهده نمود و سلام کرد. 

سید جواب سلامش را داد و تبسمی نمود؛ مثل این که از قضیه مطلع باشد. آخوند برای گشایش کار خود دعایی خواست. مرحوم سلطان آبادی، همان دعایی را که در عالم خواب تعلیم فرموده بود، بیان کرد. 

آخوند عراقی مقید به خواندن آن دعا شد و اندک زمانی دنیا از هر طرف به او رو آورد و از سختی و تنگدستی راحت شد. 
بعد از این اتفاق، مرحوم حاج ملا فتحعلی، سید را خیلی ستایش می کرد و مدتی هم نزد ایشان درس خوانده بود. 

اما آنچه را سید به آخوند در عالم خواب و بیداری تعلیم داده بود، سه چیز است: 
اول آن که، بعد از نماز صبح دست به سینه گذاشته و هفتاد مرتبه یا فتاح بگوید. 
دوم، دعایی را که در کتاب کافی است، همیشه بخواند که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آن را به مردی از صحابه که مبتلا به مرض و پریشانی بود، تعلیم دادند و از برکت خواندن این دعا به اندک زمانی مشکلاتش برطرف شد. دعا این است: 
« لا حول و لا قوه الا بالله توکلت علی الحیّ الذی لا یموت و الحمد لله الذی لم یتّخذ ولداً و لم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولیّ من الذّلّ و کبّره تکبیراً. »
سوم، دعایی را که ابن فهد حلی از حضرت رضا علیه السلام نقل کرده که بعد از نماز صبح خوانده شود و هر کس آن را بخواند حاجتش برآورده و مشکلاتش حل می شود. 
دعا این است:

« بسم الله و بالله و صلی الله علی محمد و آله و افوّض امری الی الله انّ الله بصیر بالعباد فوقیه الله سیئات ما مکروا لا اله الا انت سبحانک انّی کنت من الظالمین فاستجبنا له و نجّیناه من الغمّ و کذلک ننجی المؤمنین حسبنا الله و نعم الوکیل فانقلبوا بنعمه من الله و فضل لم یمسسهم سوء ما شاء الله و لا حول و لا قوه الا بالله ماشاء الله لا ماشاء الناس ماشاء الله و ان کره الناس حسبی الرّبّ من المربوبین حسبی الخالق من المخلوقین حسبی الرزاق من المرزوقین حسبی الله رب العالمین حسبی من هو حسبی حسبی من لم یزل حسبی حسبی من کان مذ کنت حسبی حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم. » 

آیه به جهت محبت و دوستی


گنجهای معنوی: از رسول اکرم (ص) روایت شده است که هر که خواهد کسی را به دوستی و محبت خود مایل سازد این آیه را خوانده به طعامی بدمد و به او بخوراند که مؤثر خواهد بود.
بِسم الله الرَّحْمنِ الرَّحیم
اَنْ لا تَعْلُوا عَلَیَّ وَ أتُونی مُسْلِمینَ لَولا اَنْ رَبَطْنا عَلی قَلْبِها لِتَکُونَ مِنَ الْمُؤمِنینَ.